دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مهمترین و ظیفه زن در عقل شرعی همان تربیت فرزندان است.

حجت الاسلام والمسلمین خاکشور امام جمعه محترم کاخک در این هفته با تاکید بر بیانات گذشته خودشان در باره سبک زندگی بخش کار زنان دوباره تذکر دادند مهمترین وظیفه زن در عقل شرعی همان تربیت فرزند و اداره داخل خانه و علم آموزی در این راستاست اما علم آموزی از برای کسب در آمد توسط خانم ها از سوی شرع مقدس تهییج نشده است.

 

دنیا آب دریاست که انسان تشنه را سیراب نمی کند بلکه او را از بین می برد.

ایشان در ادامه با توجه به حدیث شریفی از امام صادق که در کتاب کافی 2/136 نقل شده است فرمودند:

امام صادق (ع) دنیا را به آب دریایی تشبیه کردند که هر وقت انسان تشنه ای از آن می نوشد سیر نمی شود بلکه عطش او بیشتر شده تا آنکه این عطش او را به قتل برساند به این ترتیب معلوم می شود حرص به دنیا اندوزی خسارت است و آدمی را از مسیر سعادت دور می کند و آنچه از میزان دنیا طلبی معقول است همان چیزی است که انبیا فرمودند و به ما دستور دادند که از اسراف بپرهیزیم و به آنچه یک انسان را آن می کند که هست بپردازیم و دنیا تا حدی باشد که بتوان زندگی ساده و بی آلایشی را برای خود و خانواده ترتیب داد.

 

آغاز تاریخی امامت حضرت حجت (ع) از بزرگترین اعیاد شیعه است.

ایشان در ادامه با معرفی این روز بزرگ به حضار از ایثار گری ها و فداکاری های خالصانه امام حسن عسکرَی یاد کردند و فرمودند: امام حسن عسکری تماما تحت محاصره نظامی بود اما با این وجود رهبری شیعیان را نیز بر عهده داشت و هیچ وقت از امورات شیعه غافل نبود تا آنکه زهر جفا ایشان را در سن 28 سالگی به ملکوت برد و شیعه را یکبار دیگر در غم و اندوه وصف ناپذیر فرو برد و بعد ایشان سکانداری کشتی همواره متحرک شیعه به دست امام زمان افتاد و ایشان از پس پرده ای که خود آن را به وجود آوردیم به امر هدایت مشغول هستند.

 

این مملکت، مملکت امام زمان است.

ایشان با اشاره به ده ربیع الاول سالروز وفات جد پیامبر فرمودند: همان گونه که عبد المطلب به ابرهه گفت که اهل توحید بی صاحب نیستند ما هم به دنیای غرب می گوییم: اهل الله صاحب دارند و صاحبشان امام عصر است لذا به هیچ وجه نگران نبوده و در راستای ولایت ایشان شهادت را به جان می خریم.

 

هدف دشمن فراموشی مسئله اسرائیل و اختلاف افکنی بین مسلمین است.

وی در ادامه به مناسبت هفته وحدت، جامعه شیعه و سنی را به همدلی و همیاری علیه دشمن مشترک دعوت کردند و در ادامه فرمودند: باید از هرگونه اختلاف افکنی سیاسی به جد پرهیز کنیم که این همان خواست دشمن است تا به این وسیله مسئله اسرائیل فراموش گردد و برادر کشی را باب کند.

 

بصیرت مردم عراق در مقابله به گروه تروریستی داعش عیان بود.

ایشان با اشاره به مبارزه جدی دولت و ملت عراق در مبارزه با تکفیری ها اعلام کردند این همدلی مردم عراق است که کمر این گروهک را خواهد شکست واین بصیرتی است که جهان اسلام به آن نیاز اساسی دارد.

 

 

دستگیری بابک زنجانی و رسیدگی قاطع به پرونده او از دیگر بیانات حجت الاسلام والمسلمین خاکشور بود که در ضمن آن از قوه قضا خواستند که با رسیدگی قاطع به این پرونده به مردم این امید را بدهند که جمهوری اسلامی ایران به جد خواستار مبارزه با مفاسد اقتصادی است.    



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ شنبه 5 بهمن 1392 توسط seyed
تمامی حقوق مطالب برای دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک محفوظ می باشد