دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
 

بسم الله الرحمن الرحیم 15/12/1393

نوروز در بیانات امام جمعه شهر کاخک با "اخلاق خوش" آغاز شد.

امام جمعه محبوب شهر مقدس کاخک که چندی است پیرو دستور اکید مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی اسلامی مانور می دهند بعد از سلسله مباحث "حدود کار زن در جامعه " چندی است درباره "اخلاق خوش از منظر اسلام" ایراد سخن می فرمایند. ایشان در این هفته ضمن خوش بو کردن فضای مصلی با عطر حدیث شریفی از پیامبر گرامی اسلام (کنز العمال ج 9 ص 45) - که می فرمایند:از سه فقر به خدا پناه ببرید: اول از همسایه بدی که اگر خیری از شما ببیند کتمان می کند و اگر شری ببیند آن را علنی می کند دوم از همسر بدی که وقتی پیش او می روی ناراحتت می کند و وقتی مفارقت می کنی به تو خیانت می کند و سوم از پیشرو و امام بدی که اگر به او احسان کنی قبول نمی کند و اگر به او بدی رسانی نمی بخشد - اظهار داشتند:پیامبر در این حدیث اخلاق هایِ ممکنِ ناپسندِ "همسایه و همسر و امام" را برشمردند و ما باید از این حدیث درس گرفته و تا حد امکان خود را به اخلاق نبوی -که انسان کامل است- نزدیک کنیم.

آیت الله سید محمد باقر صدر (ره) و خواهر مجاهدش در راه دفاع از دین و حق به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با بیان مصائبی که شهید صدر و خوار ارجمندش در راستای دفاع از ارزش هایی دینی متحمل شدند اضافه کردند:ایشان اسوه کامل حق مداری و دفاع از حریم ولایت بودند و باز خوانی زندگانی ایشان کمک شایانی به جوانان می کند تا به هویتِ اسلامی خویش ببالند.

هنر زنده و جاوید باید در خدمت ارزش های الهی باشد.

ایشان به مناسبت شهادت سید شهیدان اهل قلم و قدر دانی از زحمات شهادت طلبانه ایشان، هنر زنده را هنر در خدمت تعالی روح الهی انسان دانستند و فرمودند: راز ابدی بودن هنر پرداختن به چیزهای ابدی است لذاست که هنر پاینده هنر الهی خواهد بود. 

فن آوری هسته ای حق قانونی ماست.

ایشان در خاتمه به اشاره به موفقیت های جوانان برومند ایران اسلامی در فن آوری هسته ای،آن را حق مسلم ملت ایران دانست و از اظهارات مداخله جویانه غرب در حریم ایران انتقاد و از سرسپردگی برخی غرب زده ها به ادعاهای پوچ غربیان به شدت گله کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393 توسط seyed
تمامی حقوق مطالب برای دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک محفوظ می باشد