دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک
 

بسم الله الرحمن الرحیم 5/2/1393

کار کردن عار نیست.

امام جمعه محترم شهر مقدس کاخک حضرت حجت الاسلام خاکشور در بیانات این هفته خویش موضوع دیگری از سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی با عنوان "کار و جایگاه آن در دین" را مطرح کردند.ایشان ضمن ذکر حدیث شریفی از پیامبر عزیز اسلام که در کتاب امالی شیخ صدوق ص  389 آمده - هر کس در طلب روزی حلال خسته به خانه بیاید آمرزیده شده است- ابراز فرمودند: کار کردن برای روزی حلال در دین اسلام ستایش شده و حتی آن عقل کل، ختم رسل و نور اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) بر دستان کارگر بوسه زده اند.

دست خدا در کار بود.

وی در ادامه به جریان طوفان شن شهر طبس اشاره کردند که در آن کماندوهای آمریکایی -که از غفلت سربازان ایرانی استفاده کرده بودند و قصد انجام عملیات نظامی در ایران را داشتند- به هلاکت رسیدند و این واقعه نشان داد که خدا نیز با کسانی است که گفته اند: پرورگار ما الله است واز هیچ چیز نمی ترسند.

شوراها مستقل باشند.

ایشان به مناسبت سالروز شوراها و هفته شهروند به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کردند که ایشان فرموده اند:"دخالت جناح بندی ها و انگیزه های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در شورا ها زهر مهلکی است که آن را کم سود یا زیان بخش می کند".  لذا ایشان هم از شوراهای شهر خواستند در جریان کار برای مردم مستقل بوده و خود را اسیر باند و باند بازی نکنند.

شب آرزو ها نزدیک است.

امام جمعه شهر کاخک به مناسبت پیش رو بودن شب آرزوها که با آغاز ماه مبارک رجب همراه می شود از همه مسلمانان خواست که با طهارت روح و تن به استقبال این روز فرخنده بروند و در صدر آرزوهای خود امر فرج را بخواهند، وی هم چنین ولادت با سعادت نور فرزند نور یعنی امام محمد باقر (ع) را تبریک گفت و ایشان را مظهر علم الهی معرفی کردند.

اساس اقتصاد تولید است و ستون فقرات آن کارگر.

این تمام آن چیزی بود که ایشان به مناسبت پیش رو بودن روز جهانی کار و کارگر فرمودند و اضافه کردند که جایگاه کارگر نزد خدا و رسولش بسیار بالاست و برعکس نظام سرمایه داری که در دوراهی انتخاب بین سرمایه دار و کارگر، سرمایه دار را برمی گزیند؛در دین اسلام  این دست کارگر است که از سوی رسول خدا بوسیده می شود.

ایشان در نهایت از اجرای طرح مودت در بقعه امام زاده عزیز کاخک خبر دادند و از ثبت نام موفق مرحله دوم یارانه ها از مسئولین تقدیر و تشکر کردند. نماز جمعه این هفته با بیانات عزیزانی از دانشگاه علوم پزشکی گناباد و سازمان خود گردان NA ادامه یافت و در فضایی دل پذیر سوره مبارکه جمعه تلاوت شد.و العاقبه للمتقین



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ شنبه 6 ارديبهشت 1393 توسط seyed
تمامی حقوق مطالب برای دفتر امام جمعه شهر مقدس کاخک محفوظ می باشد